Lecimy z LOT-em Embraerem 170!

Lecimy z LOT-em Embraerem 170!

Lecimy z LOT-em Embraerem 170!

Następna super podróż do Warszawy! 9 kwiecień 2018 roku, wylot 5:40 rejs LO3942 Poznań-Warszawa, Bombardierem Q400. Powrót 23:50 Embraerem 170 w pięknym malowaniu „Ptasie Mleczko” 🙂

Cel: Spotting! W pierwszej kolejności taras widokowy, obserwacja przylatującego Boeinga 747 EL AL, później Paluch, Aleja Krakowska, później odpoczynek od samolotów i zwiedzanie centrum Warszawy. Na koniec wieczorny spotting na tarasie 🙂

Embraer 170 to samolot firmy brazylijskiej, zabiera na pokład 70 pasażerów. Pierwszy lot odbył 19 lutego 2002 roku. Polskie Linie Lotnicze LOT były pierwszym przewoźnikiem używającym Embraera 170. Pierwszy komercyjny lot w barwach PLL LOT Embraer odbył na trasie Warszawa – Wiedeń w marcu 2004 roku. Embraer 170 należy do serii Embraer E-Jets. Jego długość wynosi 29,90 m, rozpiętość skrzydeł 26 m, masa własna 21,1 t, prędkość przelotowa 870 km/h. Na pokład zabiera od 70 do 78 pasażerów. Samolot posiada silniki General Electric CF34-8E.

Samoloty z serii E-Jets mają klasyczny układ aerodynamiczny. Są wolnonośnymi dolnopłatami o całkowicie metalowej konstrukcji. Kadłub ma konstrukcję półskorupową o przekroju „double double” (przypominającą cyfrę 8). Dzięki temu rozwiązaniu konstruktorzy zapewnili odpowiednią przestrzeń na przedział bagażowy pod pokładem pasażerskim, bez konieczności budowy kadłuba o dużej średnicy. W kabinie pasażerskiej fotele ustawiono w układzie 2+2. Opcjonalnie fotele klasy biznes można ustawić w układzie 2+1. Poszczególne samoloty różnią się od siebie głównie długością kadłuba. Embraer 170 ma najkrótszy kadłub o długości 29,90 m. Embraer 175 ma kadłub dłuższy od wersji 170 o 1,77 m, jego długość wynosi 31,68 m. Wersja ta może zabrać na pokład od 78 do 86 pasażerów. Embraer 190 jest dłuższy od wersji 170 o 6,38 m, długość jego kadłuba wynosi 36,24 m. Może pomieścić od 98 do 108 pasażerów. Najdłuższy jest kadłub Embraera 195, którego długość wynosi 38,65 m i dłuższy jest od wersji 190 o 2,41 m.

Embraer 195 może zabrać na pokład od 108 do 118 pasażerów. Standardowe wyposażenie kabiny pasażerskiej obejmuje po jednej toalecie z przodu i z tyłu kabiny pasażerskiej oraz po jednym przedziale kuchennym w przedniej i tylnej części kabiny pasażerskiej. Po lewej stronie kadłuba, z przodu i z tyłu kabiny pasażerskiej znajdują się drzwi wejściowe, a po prawej drzwi serwisowe. Ze względu na większą liczbę pasażerów Embraer 190 i 195 mają w środkowej części kadłuba wyjście awaryjne umożliwiające ewakuację pasażerów na skrzydło. Na każdej burcie znajduje się po jednym takim wyjściu.

Skrzydło o konstrukcji półskorupowej dwudźwigarowej z kesonem jednoobwodowym, całkowicie metalowe. Na krawędzi spływu znajdują się klapy Fowlera (poszerzacz)(dwuszczelinowe w wersjach 170 i 175 oraz jednoszczelinowe w wersjach 190 i 195) i lotki. Na górnej powierzchni każdego skrzydła znajdują się pięciosegmentowe spoilery. Na krawędzi natarcia zamontowano czterosegmentowe sloty. Na końcówkach skrzydeł zamontowano winglety, które są standardowym wyposażeniem wszystkich samolotów.

Opcjonalnie samoloty mogą być wyposażone w kadłubowy hamulec aerodynamiczny umożliwiający bardziej strome podejście do lądowania, które jest wymagane na niektórych lotniskach. Podwozie trój podporowe z golenią przednią. Zespół napędowy Embraerów 170 i 175 stanowią dwa silniki General Electric CF34-8E o ciągu 63,2 kN każdy. Embraery 190 i 195 są napędzane dwoma silnikami General Electric CF34-10E o ciągu 88,9 kN każdy. Wszystkie samoloty zostały wyposażone w elektroniczny układ sterowania silnikami FADEC.

Sterowanie samolotem odbywa się za pomocą trzyosiowego układu fly-by-wire. Wychylenie sterownic jest zamieniane na sygnał elektryczny przekazywany do komputera określającego wielkość wychyleń powierzchni sterowych i sterującego siłownikami, które je wychylają.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error: Content is protected !!

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close