Programy PPC wydają się być ściśle związane ze słowami kluczowymi, a szczególnie z SEO, jednak wydaje się, że nie do końca. Można przecież mieć ustalone słowa kluczowe i pozycjonować się na nie, a nie korzystać z kampanii PPC, czyli inaczej nie płacić za linki sponsorowane.
Celem programu PPC jest zwiększenie liczby wizyt na Twojej witrynie internetowej, ale głównie pewnie zależy Tobie na zwiększeniu swojej sprzedaży. Zalety programów PPC:
- nie wymagają zmian w projekcie witryny, generalnie nie trzeba wprowadzać zmian w kodzie źródłowym,
- uruchomienie jest łatwe i szybkie,
- program PPC nie wymaga dogłębnej, specjalistycznej wiedzy, jednak podstawowa wiedza o PPC jest wymagana dla większej efektywności kampanii.
Pamiętajmy, że gdy rośnie popyt na linki sponsorowane, to rośnie także ich cena. W wielu firmach pracują nawet całe zespoły odpowiedzialne za monitorowanie pozycji firmy w wynikach wyszukiwania. W razie potrzeby następuje podniesienie ceny oferowanej za każde kliknięcie. Dlatego Twoje wydatki są uzależnione od konkurencji.
Zanim podejmiesz decyzję odnośnie uruchomienia kampanii w programie PPC, zastanów się czy musisz dążyć do uzyskania najlepszych rezultatów dla wszystkich wybranych słów i fraz kluczowych. Czasem jest tak, że nie trzeba uwzględniać wszystkich. Warto także przetestować swoją witrynę w programie PPC, wybierając najpierw małą ilość słów kluczowych i przyglądać się jaki ma to wpływ na liczbę odwiedzających stronę.
Istotne jest także obliczanie wskaźnika zwrotu z inwestycji. Jeśli Twoim celem jest wzrost liczby zamówień na newsletter, będziesz śledził konwersje, czyli zamówienia na newsletter, poprzez zaadresowanie linku sponsorowanego na stronę z odpowiednim formularzem, gdzie będzie można określić, ile kliknięć przypada na jedną konwersję celu.
Gdy będziesz przeglądać programy PPC, szukaj takich, które mają dokładnie opracowany regulamin. Powinien on informować, w jaki sposób witryny pojawiają się w listingach, czy jak są zliczane wizyty przez partnerów. Warto przyjrzeć się kilku programom PPC i przyglądać się efektom, by wybrać ten najodpowiedniejszy.
Działanie linku sponsorowanego
Marketing PPC to metoda reklamy, w której możemy wykupywać linki sponsorowane dla podanych słów i fraz kluczowych. Są dwa rodzaje marketingu PPC.
Pierwszy, polega na płaceniu za faktyczne miejsce na stronie wyników wyszukiwania, oznacza to, że jeśli płacisz znajdziesz się wyżej w wynikach wyszukiwania, np. wyszukiwarki Google. Ponieważ opłata jest naliczana za każde kliknięcie.
Drugi polega na wyświetlaniu reklamy obok wyników wyszukiwania. Tutaj znane jest Google, a przykładem jest usługa Google Ads (AdWords).
Jest także dostępna usługa Google: Google AdSense, jednak to jest sytuacja odwrotna, mianowicie umieszczamy reklamy tekstowe i banery na swojej witrynie i zarabiamy pieniądze, gdy ktoś kliknie w reklamę.
Określenie wartości odwiedzającego
Zanim uruchomisz kampanię PPC, czy zanim rozpoczniesz opracowywanie strategii PPC, powinieneś określić ile jest warta każda wizyta na Twojej witrynie internetowej. W przeciwnym razie możesz przepłacić za link sponsorowany, który nie przyniesie oczekiwanego wzrostu odwiedzających i liczby konwersji. Jeśli koszt zdobycia, np. jednego wejścia wynosi 50 złotych, a Ty zarabiasz na transakcji tylko 30 złotych, tracisz.
Jak określić wartość jednej wizyty internauty? Potrzebujesz danych statystycznych, takich jak liczba wizyt na Twojej witrynie, np. w danym miesiącu oraz dochód lub zysk za ten sam okres. Możesz użyć, np. Google Analytics. Podziel zysk ze sprzedaży przez liczbę wizyt w tym samym okresie (np. w danym miesiącu). Wynik oznacza jaką wartość ma dla Ciebie jedna wizyta.
Podam przykład z książki „SEO – Biblia”:
Twoja witryna zarobiła w grudniu 5000 złotych, załóżmy też, że w tym samym miesiącu witryna odnotowała 15 000 wizyt (wszystkich wizyt, nie tylko tych które skończyły się zakupem). Dzielisz zysk 5000 złotych przez liczbę wszystkich wizyt, niezależnie od tego czy zakończyły się zakupem. W ten sposób otrzymujesz średnią wartość jednej wizyty na Twojej witrynie.
Wracając do obliczenia wartości jednej wizyty, dzielimy dochód w grudniu przez liczbę wizyt i otrzymujemy 33 grosze za jedną wizytę. Jest to wartość przybliżona, ponieważ w innych miesiącach wartość będzie inna. Obliczona wartość, to próg rentowności, oznacza, że możesz wydać do 33 groszy za jedno kliknięcie, bez narażania się na stratę.
Popularne frazy kosztują nawet kilka-kilkanaście złotych za kliknięcie. Uruchamiając kampanię musisz rozejrzeć się za słowami kluczowymi, które będą odpowiednie. Duży błąd w kampaniach PPC to nieokreślanie wyraźnego celu. Powinieneś zadać sobie pytanie o ile zwiększyć zyski, czy o ile powinna wzrosnąć liczba odwiedzających, by osiągnąć przyrost zysków.
Jeśli wizyta na Twojej witrynie ma wartość, np. jednego złotego, a dochód miesięczny wynosi 6000 złotych, to miesięczna liczba wizyt wynosi 6000. Jeśli chcesz zwiększyć dochód do 8600 złotych, musisz uzyskać przyrost odwiedzających do 8600 miesięcznie. Cel kampanii PPC: zwiększenie dochodu o 2600 złotych przez zwiększenie odwiedzających o 2600.
Programy Pay Per Click oparte na słowach kluczowych
Takie programy jak te oparte na słowach kluczowych są najpopularniejsze, Cena za słowa kluczowe jaką zaproponujesz, określa Twoją pozycję w SERP. Możesz wybierać słowa kluczowe odnośnie tematyki strony, jednak słowa najprostsze, czy często używane, powodują ostrą rywalizację między firmami. Duży zysk będziesz miał na pewno z określonych słów kluczowych zorientowanych na Twoją działalność. Programy PPC są oferowane w Google, Yahoo! czy Bing.
Programy PPC, a produkty
W takich programach, które są dedykowane konkretnym produktom, chodzi o reklamę konkretnego produktu i jest to mechanizm porównywania cen. Wymagania w takim przypadku są inne, gdyż musisz zagwarantować aktualne informacje o cenach Twoich produktów. Użytkownik jednak może sortować liczbę produktów w kolejności od najniższej do najwyższej, co oznacza, że Twój produkt, niemający konkurencyjnej ceny może stracić dobrą pozycję.
Przykłady programów PPC dla produktów to:
- shopping.com
- nextag.co.uk
- shopzilla.com
- ceneo.pl
Uaktualnianie informacji na temat produktów nie jest trudne, ale może być bardzo czasochłonne. Większość programów PPC ma pod tym względem duże wymagania, np. dotyczące atrybutów tych produktów. Podstawowe informacje to nazwa produktu, link do strony i opis. Dodatkowe informacje to, np.:
- link do aktualnych danych, link do zdjęcia, typ produktu, uniwersalny kod produktu, cena czy identyfikator produktu.
Warto podkreślić, że niektóre programy wymagają danych w formacie pliku XML, niektóre dopuszczają pliki z rozszerzeniem CSV, otwierane w Excelu.
Programy PPC, a usługi
Programy PPC dla usług są wykorzystywane, np. przez właścicieli hoteli. Użytkownicy szukając hoteli mogą skorzystać ze specjalnych wyszukiwarek, np. TripAdvisor czy Booking. Właściciele hoteli płacą za korzystne miejsce w rankingu i wybierają PPC dla usług.
Programy PPC dla usług są skupione na specyficznych rodzajach usług, podczas, gdy, programy PPC dla produktów dotyczą najczęściej sklepów internetowych. Wiele programów PPC dla produktów rozszerzyło swój zakres na usługi.
Jak Pay Per Click wpływa na SEO?
Są duże różnice zdań na temat stosowania obydwu form marketingu – organicznych słów kluczowych i Pay Per Click. Niektórzy sądzą, że programy PPC mogą zaszkodzić programom opartym na organicznych słowach kluczowych i według nich nie ma miejsca dla programów PPC.
Inni uważają, że PPC nie ma wpływu na SEO organiczne. Firma płacąca za link sponsorowany spowoduje spadek witryny, dla której stosujemy SEO organiczne. Zwolennicy tego poglądu uważają, że nie ma sensu inwestować w PPC, gdyż po dłuższym czasie witryna, dzięki SEO może i tak znaleźć się na wyższej pozycji. Więc widzimy są dwie grupy różniące się poglądami na temat PPC.
Jednakże, jest udowodnione, że najlepsze podejście polega na łączeniu PPC i SEO organicznego. Połączenie pozycjonowania SEO i uruchomienia kampanii PPC spowoduje na pewno umocnienie witryny na wysokim miejscu w SERPie, czyli wynikach wyszukiwania. Jednak słowa kluczowe muszą umieścić sama witrynę także dość wysoko.
Warto tu podkreślić, że marketing w wyszukiwarkach obejmuje działania zarówno płatne jak i organiczne. Samo SEO odnosi się do metod organicznych, czyli bezpłatnych.
Programy dotyczące słów kluczowych
Tworząc listę słów kluczowych powinieneś zastosować program do słów kluczowych, inaczej narzędzie do sugerowania i badania słów kluczowych. Takie narzędzie, tworzy listę słów i fraz kluczowych w oparciu o jeden podany wyraz. Dodatkowo takie narzędzia udostępniają informacje na temat konkurencyjności danych słów kluczowych. W Internecie są dostępne takie narzędzia jak:
- Wordtracker, który dysponuje własną bazą danych i możliwe jest wyszukiwanie różnych określeń, narzędzie podaje, np. ile witryn używa danych słów kluczowych. Podaje także najczęściej używane słowa kluczowe w raportach, z kolei opcja Competition Search umożliwia wyszukiwanie konkurencji. Darmowa wersja jest dostępna tutaj.
- Google Ads Keyword Planner (AdWords), to narzędzie podające słowa kluczowe i informujące o konkurencji. Jednak warto podkreślić, że słowa te biorą się z analizy płatnych kampanii Google Ads. Narzędzie Google Ads Keyword Planner umożliwia badanie nawet całych witryn internetowych i podawanie słów kluczowych, które mogą być używane w celach marketingowych.
- Google Trends, razem z narzędziem Google insights for search umożliwiają znajdowanie słów kluczowych, które będą używane w danym przedziale czasowym. Google insights for search umożliwia identyfikację słów kluczowych najczęściej używanych w danym obszarze geograficznym, czy porównywanie różnych słów kluczowych.
- SEMrush, to bardzo ciekawe narzędzie do analizy stron pod kątem SEO, jak i wyszukiwania słów kluczowych.
- Neilpatel Ubersuggest dostępny tutaj. Jest to narzędzie, które podaje słowa kluczowe podobne do siebie, ale niewykorzystane. Korzysta w tym celu z Google Suggest.
Wybór efektywnych słów kluczowych
Gdy stosujesz marketing oparty na słowach kluczowych, może okazać się, że niektóre słowa kluczowe będą bezproduktywne, a te które kiedyś były efektywne nagle staną się nieskuteczne. Można to rozpoznać po zmniejszeniu się wartości słów kluczowych, które pokaże narzędzie do badania słów kluczowych.
Ustalanie pierwszych słów kluczowych
Najlepszymi sposobami na ustalenie pierwszych słów kluczowych jest burza mózgów i rozmowa z klientami. Dodatkowo można dołączyć sugerowane przez narzędzia słowa i frazy kluczowe, nawet przewertować słowniki, by zebrać jak najwięcej haseł określających Twoją witrynę. Koniecznie unikaj terminów zbyt ogólnych, dla których uzyskanie wysokiej pozycji w SERP jest bardzo trudne. Skup się na słowach kluczowych używanych mniej często i istotnych konkretnych. Słowa kluczowe i frazy kluczowe muszą być często poddane korekcie lub nawet tworzone od nowa, więc zawsze będziesz dokonywać zmian, gdy zmieni się coś na Twojej witrynie lub będzie zmieniać się Twoja branża. Będziesz także stale analizować i testować dane słowa kluczowe.
Zabronione zwroty i słowa kluczowe
Niektóre wyrazy czy całe wyrażenie są zabronione, co może spowodować spadek witryny w rankingu lub nawet jej usunięcie z listy SERP. Unikać należy na pewno wulgaryzmów i wyrazów politycznie niepoprawnych – np. w Chinach czy Korei Północnej. Wyszukiwarka jednak może wykluczyć wiele wyrazów skojarzonych ze spamem. Z kolei wyrazy stop-listy, to takie, które wyszukiwarka ignoruje całkowicie. Przykłady:
- a
- ale
- czy
- gdy
- i
- nie
W języku angielskim jest także ignorowane słowo The.
Koszty linków sponsorowanych
Jeśli sporządziłeś pierwszą listę słów kluczowych i dokonałeś usunięcia innych słów, musisz określić budżet, jaki przeznaczysz na kampanię PPC. Musisz oszacować nakłady finansowe, a prognozowanie umożliwi kontrolę ponoszonych wydatków. Będziesz musiał zbilansować koszt kliknięcia słowa kluczowego z CPA – wskaźnika kosztu pozyskania. Jeśli będziesz musiał płacić 4 złote za kliknięcie, aby osiągnąć pierwszą pozycje w SERP, a Twój budżet to 200 złotych miesięcznie, to stać Ciebie na 50 kliknięć miesięcznie.
Możesz obniżyć ranking i uzyskiwać niższą pozycję, ale zmniejszasz wtedy liczbę kliknięć. Różnica kliknięć między pierwszym, a drugim miejscem wynosi około 20 procent.
Metody biddingu – CPC, CPM, CPA
CPC – to koszt jednostkowy kliknięcia, najbardziej znana metoda, koszt za kliknięcie.
CPM – to koszt tysiąca wyświetleń, jest to metoda znana także jako CPI (cost per impression), cena jest ustalana na podstawie kosztu 1000 wyświetleń ogłoszenia.
CPA – to koszt jednostkowy operacji, umożliwia określenie maksymalnej ceny jaką jest skłonny zapłacić ogłoszeniodawca za wejście na witrynę.
POZYCJA OGŁOSZENIA = KOSZT KLIKNIĘCIA x QUALITY SCORE
Obliczanie Quality Score
Wskaźnik Quality Score przyjmuje wartości od 1 do 10 i jest obliczany przez algorytm uwzględniający:
- CTR%. Ustala się go na podstawie prawdopodobieństwa, że słowo kluczowe zostanie kliknięte przez użytkownika.
- Historię konta. Im wyższa jakość konta, tym nasz QS będzie wyższy.
- Jakość strony przeznaczenia. Strona powinna być przejrzysta, z łatwym dostępem i łatwa w przeglądaniu.
- Powiązanie słowa kluczowego ze stroną przeznaczenia. Powiązanie słowa kluczowego z charakterystyką, rodzajem strony.
- Powiązanie słowa kluczowego z ogłoszeniami. Powiązanie pomiędzy danym słowem kluczowym, a wyświetlanym ogłoszeniem.
- Powiązanie słowa kluczowego z zapytaniem. Powiązanie pomiędzy danym słowem kluczowym, a słowem kluczowym wyszukiwanym przez użytkownika.
By dokładnie prognozować liczbę kliknięć i związane z tym koszty zacznij od zbadania listy, która zawiera od 100 do 300 słów i fraz kluczowych, ogólnych i szczegółowych. Możesz wykorzystać do tego wcześniej wspomniane narzędzia do wyboru słów kluczowych, by określić liczbę kliknięć oraz koszt jednego kliknięcia dla każdego wyrażenia z listy. Poniższe wskaźniki pomogą tobie określić koszt i wartość słów kluczowych, wskaźniki te to:
- przewidywany nakład,
- wskaźnik CTR,
- szacunkowa liczba kliknięć miesięcznie,
- wskaźnik CPC – średni koszt jednego kliknięcia,
- szacunkowy budżet na reklamę.
Posiadając te informacje możesz zwiększyć efektywność budżetu. Warto dodać, że słowa kluczowe, które mają niską wartość CPC, mają mniejszą konkurencyjność. Jeśli wybierzesz kilka słów kluczowych, które mają niski CPC, możesz mniejszym nakładem środków osiągnąć lepszy wynik.
Dodatkowo warto pamiętać, że przewidywania słów kluczowych opierają się na danych, które zostały podane wcześniej, dlatego warto także na bieżąco monitorować słowa kluczowe i pamiętać o czynnikach takich jak – zmiany sezonowe, sprzedaż, konkurencja czy strony docelowe. Warto cały czas testować słowa kluczowe. Testowanie polega na badaniu wyszukiwań z podaniem słów kluczowych oraz badaniu ich konkurencyjności. Może ono poprawić rezultaty Twojego programu PPC. Ustal także cel testowania: Czy po to, by ustalić efektywność ogłoszenia? Czy po to, by zwiedzający dokonali kupna produktu? Czy po, to by reklama spowodowała zmianę?
Na dokładne zaplanowanie kampanii PPC i jej realizację, należy dysponować czasem, aby ją wydajnie zaplanować, gdyż w przeciwnym razie środki mogą zostać zmarnowane. Staranne przeprowadzenie procedury testowania może zagwarantować odpowiednią wydajność programu Pay Per Click.
Gdy ustalimy słowa kluczowe, musimy przygotować ogłoszenia, czyli informacje, które zostaną wyświetlone użytkownikowi. Ogłoszenia mają dokładnie ustalone cechy i muszą odpowiadać określonym kryteriom narzuconym przez system Google Ads (AdWords). Ogłoszenie składa się z tytułu, dwóch wierszy z opisem, URL wizualizacyjnego i URL przeznaczenia. By przygotować dobre ogłoszenie należy testować. Doświadczenie pomoże w tworzeniu bardzo dobrej bazy wyjściowej, jednak tylko wyniki robocze pozwolą ustalić, które ogłoszenia są lepsze od innych i czy takie wogóle są.
Kilka rad, to na pewno docenianie swojej firmy i zastosowanie elementów wyróżniających od konkurencji, a ogłoszenia, które zawierają oferty specjalne czy promocje, przyciągną na pewno użytkowników.
Warto, na pewno umieszczać elementy call to action, czyli zaproszenie do działania, np. przyciski Kup Teraz! Warto także umieszczać w ogłoszeniach słowa kluczowe, aby przekonać użytkownika, że ogłoszenie prezentuje to, czego on szukał.
Określanie wartości konwersji to rozpatrywanie dwóch elementów:
- działania, które chcemy, aby użytkownik wykonał,
- wartość, jaką ono ma dla naszej firmy.
Użytkownicy podejmują wiele działań na naszej witrynie internetowej – od nawigowania po niej, aż do rejestracji na newslettery lub dodania produktów do koszyka i zakup. Jednak nie wszystkie te działania mają jednakową wartość. Niektóre tworzą przychód bezpośredni, innych nie można łatwo wyliczyć (nawigowanie po stronie). Jednak każde działanie ma wartość ekonomiczną. Istotne jest ustalenie celów korzystnych dla naszej firmy i przypisanie im konkretnych wartości. Możemy, np. mierzyć rentowność inwestycji i optymalizować kampanie, na podstawie kliknięć, wskaźników CTR, a także na podstawie rzeczywistych efektów ekonomicznych, jakie przynoszą one naszej firmie.
Organizacja kampanii w Google Ads (AdWords)
Każda kampania AdWords ma określoną strukturę, są to kolejne elementy, które prowadzą do uzyskania optymalnych wyników. Dobre zorganizowanie poszczególnych elementów umożliwi sprawną kontrolę kosztów kampanii, a co za tym idzie jej wyników.
Reguła, która służy przygotowywaniu skutecznej kampanii:
Kampania => Grupa => Słowo kluczowe => Ogłoszenie => Landing page
Powinny być one tak poukładane, by element, który znajduje się niżej, był powiązany z elementem, który jest wyżej.
Kampanie zawierają takie elementy, jak ogłoszenia, słowa kluczowe, nastawy. Odpowiednie zorganizowanie kampanii umożliwi utworzenie wyspecjalizowanych grup dla poszczególnych rodzajów użytkowników. Wewnątrz kampanii tworzymy grupy, każda do jednego rodzaju produktu. Do każdej grupy dodajemy słowa kluczowe.
Na podstawie otrzymanych wyników i posiadanego budżetu możemy prowadzić optymalizację i poprawę struktury, dzieląc słowa kluczowe na mniejsze podzbiory.
Realizacja kampanii
By założyć nowe konto Google AdWords wchodzimy na stronę http://adwors.google.com i klikamy na przycisk z prawej u góry. Następnie podajemy informacje o firmie, głównie adres e-mailowy oraz domenę, w której uruchomimy kampanię, a także dane kontaktowe i dostępu do konta. Weryfikujemy dane za pomocą e-maila potwierdzającego lub SMS-a.
Ustalamy budżet, jest to maksymalna kwota, jaką możemy wydać dziennie na kampanię. Ustalamy lokalizację, np. za pomocą słów kluczowych, ale także jest to możliwe, przez wskazanie konkretnej miejscowości wskazując konkretną grupę ludzi. Możemy wskazać także nie tylko wyszukiwarkę jako reklamę, ale także sieć witryn należących do Google AdSense. Wprowadzamy słowa kluczowe, a następnie wybieramy rodzaj oferty. Jest to sposób zarządzania ofertami dla naszych słów kluczowych. Może być automatyczny lub ręczny, w którym podajemy maksymalną kwotę jaką możemy wydać na kliknięcie.
Gdy zakończymy tworzenie ogłoszenia, system poprosi o dane dotyczące fakturowania i płatności. W opcjach zaawansowanych możemy określić okres aktywności kampanii, które zostaną automatycznie przerwane po określonym czasie.
Wybieramy metodę publikowania ogłoszeń – standardową lub przyspieszoną. W metodzie standardowej system Google AdWords będzie rozpowszechniał ogłoszenia w przeciągu całej doby. Jeśli budżet nie wystarczy na całą dobę, to system będzie decydował o godzinach publikacji naszego ogłoszenia. Przy przyspieszonej metodzie publikowania ogłoszeń system Google AdWords jest zobowiązany do ciągłego wyświetlania naszych ogłoszeń do momentu wyczerpania pieniędzy z budżetu.
Zaletą marketingu internetowego jest to, że kampanie mogą docierać do użytkowników przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ogłoszenia w Google AdWords też mogą działać w ten sposób, chyba, że ograniczymy wyświetlanie do określonych godzin w tygodniu.
Możemy także wskazywać określony target geograficzny, czyli adresować ogłoszenia do osób będących w określonym miejscu, a także wskazywać obszary, wewnątrz których będą aktywne nasze ogłoszenia. Jest także możliwość wykluczania określonych obszarów geograficznych z naszych kampanii.
Można także skierować ogłoszenia łącząc język i lokalizację, w ten sposób będziemy w stanie kierować je do osób mówiących określonym językiem w danej miejscowości. Jest także możliwość ustalania urządzeń, na których mają pojawić się ogłoszenia, na przykład wyświetlanie na komputerach czy na smartfonach.
Ważną zaawansowaną opcją jest przeprowadzanie testów i eksperymentów w trakcie naszych kampanii, umożliwia to ustalenie jak zmieniają się wyniki kampanii.
Ważną funkcją, dostępną dla ogłoszeniodawców, jest Remarketing. Umożliwia ona śledzenie użytkowników, którzy wyświetlili strony naszej witryny internetowej. Umożliwia także wyświetlanie ogłoszeń, zgodnie z tym, co wcześniej oglądał użytkownik.
Gdy zakończymy tworzenie naszej kampanii, kolejną fazą jest optymalizacja – oznacza to doprowadzenie jej do takiego stanu, w którym nastąpi maksymalizacja celów przy minimum kosztów. Możemy monitorować przebieg naszej kampanii poprzez monitorowanie słów kluczowych oraz proponowanych ogłoszeń i okresowe blokowanie kampanii lub wprowadzenie nowych słów kluczowych. Aby prawidłowo zarządzać kampanią Google AdWords (Google Ads), należy zadbać o prawidłowe jej zaplanowanie, na podstawie celów, jakie chcemy osiągnąć.
Google AdWords Editor
Narzędzie Google AdWords Editor zawiera funkcje do tworzenia naszych kampanii i zarządzania nimi. Ma sporo zalet, a wśród nich m.in.:
- szybkość – Tworzenie kampanii czy zarządzanie nią jest szybsze. AdWords Editor zawiera podstawowe, jak i zaawansowane funkcje.
- błędy i poprawki – Możemy ściągnąć kampanie bez żadnych obaw, że przypadkowo coś zmienimy. Modyfikacje można wykonać offline i na końcu załadować je i uruchomić.
- zarządzanie wieloma kontami – Narzędzie możemy także wykorzystać w przypadku zarządzania wieloma kontami, zwiększając szybkość i kontrolę operacji.
- Systemy kontroli i optymalizacje – Mamy do wyboru liczne specjalne funkcje, które umożliwiają, np. automatyczną optymalizację naszych kampanii.
Microsoft Advertising
System Microsoft Advertising umożliwia realizowanie kampanii w wyszukiwarkach Yahoo! i Bing. Podobnie jak w Google AdWords (Google Ads) Microsoft Ads używa maksymalnej kwoty, jaką ogłoszeniodawca jest skłonny zapłacić za kliknięcie swojej reklamy, jak i współczynnika klikalności – CTR reklamy, by określić jak często wyświetlać reklamę. Microsoft Ads również udostępnia narzędzie offline Microsoft Ads Editor do zarządzania kampaniami offline.
Zdjęcia na stronie i fanpage’u flyingcomp zostały umieszczone legalnie z darmowego banku zdjęć: http://pixabay.com
Tekst „Programy PPC, a SEO” opracowany został przez Adama Stopę w oparciu o źródła:
- „SEO Biblia” – Jerri L. Ledford.
- „SEO & SEM – Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu” – Marco Maltraversi.
Image by launchpresso from Pixabay