LinkedIn to rodzaj sieci społecznościowej profesjonalnej, w której są miliony ludzi z całego świata. Jest ona przeznaczona dla specjalistów i firm, którzy chcą być widoczni w Internecie. Celem tej sieci społecznościowej jest witryna, która jest oparta na zaufaniu. Możliwe w niej jest, np. uzyskanie rekomendacji od osoby, z którą się współpracowało, lub firmy, dla której się pracowało. Firmy mogą także tworzyć oferty pracy. By profil danej osoby był dobrze spozycjonowany i widzialny w wyszukiwarkach należy:
– stale aktualizować swój profil,
– stworzyć spójny i profesjonalny profil publiczny,
– umieścić na profilu linki do swojej witryny,
– prosić o rekomendacje poprzednich firm i osób, z którymi była podejmowana współpraca.
Twitter jest swojego rodzaju mikroblogiem, który umożliwia utrzymywanie kontaktu z obserwującymi osobami i aby rozwijać swój profi, należy tworzyć wpisy tekstowe lub graficzne o długości do nawet 280 znaków, wcześniej była możliwość tekstów do 140 znaków. Posiadając witrynę internetową ważne jest powiadomienie naszych obserwujących o obecności w innych sieciach społecznościowych, umieszczając link do kont na Facebooku, czy Instagramie. Na Twitterze możemy wykorzystywać hashtagi do oznaczania treści, które pomagają znaleźć nasz wpis. W SEO jest ważne, jeśli mamy długie linki, posłużyć się serwisami jak, np. tinyURL, dobierać odpowiednie słowa kluczowe.
Jest możliwe łączenie Twittera z Facebookiem, Flickrem i innymi sieciami społecznościowymi, istnieją także różne wtyczki, oraz rady, które mogą wzbogacić nasz profil na Twitterze, jak, np.:
– mashable.com – zbiór rad do optymalizacji naszego profilu na Twitterze,
– twellow.com – strona poświęcona mediom społecznościowym,
– analytics.twitter.com – strona umożliwiające analizę profilu i kontaktów na Twitterze.
Twitter stał się już wszechobecny w Internecie, podobnie jak LinkedIn, Facebook, Instagram i TikTok. Osoby zarządzające firmą mogą wykorzystywać Twittera, LinkedIna czy Facebooka do zarządzania eventami, prezentowania ofert i promocji, czy do świadczenia usług obsługi klienta na wysokim poziomie.
Flickr
Flickr jest siecią społecznościową, w której publikujemy swoje profesjonalne zdjęcia i tworzymy albumy, a następne dzielimy się nimi. Jest to bardzo popularna sieć społecznościowa dla fotografów. Flickr kiedyś nie mógł być wykorzystywany do celów komercyjnych. Obecnie jest to możliwe.
SlideShare, Prezi
SlideShare i Prezi, to narzędzia, dzięki którym możemy dzielić się dokumentami i prezentacjami. Jeśli nasz dokument lub prezentacja zostanie uznana za interesującą, zostanie ona pokazana w innych sieciach społecznościowych. Treści z takich prezentacji są bardzo szybko pozycjonowane w wyszukiwarkach, nawet w przeciągu kilku godzin.
Inne znane sieci społecznościowe, to wcześniej wspomniane Instagram, TikTok, a także Snapchat, Pinterest, Digg, Reddit, YouTube, Tumblr, VK, Discord, Vimeo.
Warto wspomnieć, że obecnie Facebook jest przekształcany w Meta i będzie częścią Metaverse, Internetu 3D.
Artykuł stworzony przez Adama Stopę w oparciu o literaturę: „Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu” – Marco Maltraversi, wyd. CedeWu 2017r.
Image by Pixelkult from Pixabay