Sieci społecznościowe

Sieci społecznościowe

LinkedIn

LinkedIn to rodzaj sieci społecznościowej profesjonalnej, w której są miliony ludzi z całego świata. Jest ona przeznaczona dla specjalistów i firm, którzy chcą być widoczni w Internecie. Celem tej sieci społecznościowej jest witryna, która jest oparta na zaufaniu. Możliwe w niej jest, np. uzyskanie rekomendacji od osoby, z którą się współpracowało, lub firmy, dla której się pracowało. Firmy mogą także tworzyć oferty pracy. By profil danej osoby był dobrze spozycjonowany i widzialny w wyszukiwarkach należy:

– stale aktualizować swój profil,

– stworzyć spójny i profesjonalny profil publiczny,

– umieścić na profilu linki do swojej witryny,

– prosić o rekomendacje poprzednich firm i osób, z którymi była podejmowana współpraca.

Twitter

Twitter jest swojego rodzaju mikroblogiem, który umożliwia utrzymywanie kontaktu z obserwującymi osobami i aby rozwijać swój profi, należy tworzyć wpisy tekstowe lub graficzne o długości do nawet 280 znaków, wcześniej była możliwość tekstów do 140 znaków. Posiadając witrynę internetową ważne jest powiadomienie naszych obserwujących o obecności w innych sieciach społecznościowych, umieszczając link do kont na Facebooku, czy Instagramie. Na Twitterze możemy wykorzystywać hashtagi do oznaczania treści, które pomagają znaleźć nasz wpis. W SEO jest ważne, jeśli mamy długie linki, posłużyć się serwisami jak, np. tinyURL, dobierać odpowiednie słowa kluczowe.

Jest możliwe łączenie Twittera z Facebookiem, Flickrem i innymi sieciami społecznościowymi, istnieją także różne wtyczki, oraz rady, które mogą wzbogacić nasz profil na Twitterze, jak, np.:

mashable.com – zbiór rad do optymalizacji naszego profilu na Twitterze,

twellow.com – strona poświęcona mediom społecznościowym,

analytics.twitter.com – strona umożliwiające analizę profilu i kontaktów na Twitterze.

Twitter stał się już wszechobecny w Internecie, podobnie jak LinkedIn, Facebook, Instagram i TikTok. Osoby zarządzające firmą mogą wykorzystywać Twittera, LinkedIna czy Facebooka do zarządzania eventami, prezentowania ofert i promocji, czy do świadczenia usług obsługi klienta na wysokim poziomie.

Flickr

Flickr jest siecią społecznościową, w której publikujemy swoje profesjonalne zdjęcia i tworzymy albumy, a następne dzielimy się nimi. Jest to bardzo popularna sieć społecznościowa dla fotografów. Flickr kiedyś nie mógł być wykorzystywany do celów komercyjnych. Obecnie jest to możliwe.

SlideShare, Prezi

SlideShare i Prezi, to narzędzia, dzięki którym możemy dzielić się dokumentami i prezentacjami. Jeśli nasz dokument lub prezentacja zostanie uznana za interesującą, zostanie ona pokazana w innych sieciach społecznościowych. Treści z takich prezentacji są bardzo szybko pozycjonowane w wyszukiwarkach, nawet w przeciągu kilku godzin.

Inne znane sieci społecznościowe, to wcześniej wspomniane Instagram, TikTok, a także Snapchat, Pinterest, Digg, Reddit, YouTube, Tumblr, VK, Discord, Vimeo.

Warto wspomnieć, że obecnie Facebook jest przekształcany w Meta i będzie częścią Metaverse, Internetu 3D.

Artykuł stworzony przez Adama Stopę w oparciu o literaturę: „Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu” – Marco Maltraversi, wyd. CedeWu 2017r.

Image by Pixelkult from Pixabay

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error: Content is protected !!

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close