Google ułatwił pracę webmasterom, którzy mogą posługiwać się tagami rel=”next” oraz rel=”prev”, w celu wprowadzenia paginacji dla podzielenia wielostronicowych tekstów (np. przy newsach).
rel=”canonical” wskazuje Google’owi główną stronę w sekwencji podobnych stron.
Jeśli mamy cztery URL-e z paginacją:
1) http://www.example.com/article?story=abc&page=1
2) http://www.example.com/article?story=abc&page=2
3) http://www.example.com/article?story=abc&page=3
4) http://www.example.com/article?story=abc&page=4
Na pierwszą stronę do sekcji <head> wprowadzamy:
<link rel=”next” href=”http://www.example.com/article?story=abc&page=2” />
na drugą stronę wprowadzamy:
<link rel=”prev” href=”http://www.example.com/article?story=abc&page=1” />
<link rel=”next” href=”http://www.example.com/article?story=abc&page=3” />
na trzecią stronę:
<link rel=”prev” href=”http://www.example.com/article?story=abc&page=2” />
<link rel=”next” href=”http://www.example.com/article?story=abc&page=4” />
na ostatnią stronę:
http://www.example.com/article?story=abc&page=4:
<link rel=”prev” href=”http://www.example.com/article?story=abc&page=3” />
Pierwsza strona ma zawierać tylko rel=”next, a nie rel=”prev”, ostatnia strona ma zawierać tylko rel=”prev”, a nie rel=”next”, rel=”next” oraz rel=”prev” deklarujemy tylko w sekcji <head>.
Dalsze szczegóły znajdują się na stronie internetowej http://tinyurl.com/nextprev
Artykuł stworzony w oparciu o literaturę: „SEO&SEM – Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu” – Marco Maltraversi, wyd. CeDeWu 2017r.
Image by mohamed Hassan from Pixabay