W SEO dostępne są narzędzia umożliwiające monitorowanie poczynionych działań, dzięki którym możemy śledzić swoje podejmowane działania i wprowadzać poprawki. Jednym z takich narzędzi jest Google Analytics, które umożliwia monitorowanie odwiedzin naszych stron internetowych, konto Google Analytics można połączyć z AdSense i Ads (AdWords), w celu otrzymywania szczegółowych danych i raportów. Możemy także skorzystać z narzędzia Google Search Console, gdzie możemy wysyłać mapy witryn, czy przekierowywać ruch na nową witrynę internetową, analizować główne zapytania i słowa kluczowe witryny, wykrywać błędy na witrynie internetowej. Ciekawym narzędziem jest Rank Checker dostępny pod tym adresem: tools.seobook.com/firefox/rank-checker, w którym możemy podać adres URL strony internetowej i interesujące słowa kluczowe, a narzędzie poda nam pozycję strony na Google, Bing i Yahoo!
Do analizy backlinków możemy wykorzystać narzędzia: Ahrefs, Majestic SEO, Backlinkwatch.
Warto też skorzystać z narzędzi:
– Semstorm, Semrush, Ubersuggest, Screaming Frog, czy Senuto.
W oparciu o: „SEO&SEM – Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu” – Marco Maltraversi, wyd. CeDeWu 2017r.
Image by Chetan Nada from Pixabay