Handel walutą na rynku Forex
Dla początkujących graczy na rynku Forex trudna może być mieszanka języka polskiego i angielskiego, może być trudne także zrozumienie, że handel na Forexie oznacza sprzedaż i kupno dokonywane w tym samym momencie. Jeśli kupujesz kilkadziesiąt sztuk akcji Amazona na zwykłej giełdzie, np. NYSE, to posiadasz akcje Amazona i czekasz, aż wzrośnie ich cena i sprzedajesz papiery wartościowe, by osiągnąć zysk. Jeśli chodzi o waluty to zakup jednej oznacza jednoczesną sprzedaż innej. Dlatego mówimy, że jest to wymiana walut. Jeśli, np. kurs dolara wzrasta, to wartość drugiej waluty w stosunku do dolara spada. Waluty na rynku Forex są pogrupowane w pary, których nazwy składają się z symboli kupowanej/sprzedawanej – czyli wymienianej – waluty. W slangu finansistów każda para ma przyporządkowane specjalne kody lub używa się skrótu oznaczającego konkretną parę. Podstawową walutą, względem której kwotowane są pozostałe jest dolar amerykański. Dlaczego dolar amerykański odgrywa główną rolę? Gospodarka USA jest największą na świecie,…
Optymalizacja stron on-site
Analiza wewnętrzna Poprzez analizę wewnętrzną rozumie się wszystkie czynności, które nazywamy inaczej optymalizacją strony internetowej. Czynniki brane pod uwagę i działania on site, to m.in.: metadane i wykorzystanie schema.org, linki i nawigacja po witrynie, wykorzystanie heading tagów, optymalizacja map sitemap.xml, jakość treści, prędkość wczytywania strony, optymalizacja metatagów, prawidłowa struktura HTML, wybór nazwy domeny. Wybór nazwy domeny Jednym z najważniejszych działań i pierwszych kroków do wykonania po opracowaniu strategii SEO, jest wybór nazwy domeny i dostawcy usług internetowych. System DNS (domain name system) opiera się na strukturze służącej do rozróżniania nazw hostów w adresach IP i na odwrót, w której są defniniowane domeny wyższego rzędu TLD. Nazwa domeny składa się z rozszerzenia TLD, które wskazuje obszar geograficzny lub rodzaj kategorii, np. .pl dla Polski, .de dla Niemiec, .it dla Włoch, .com jednostkę komercyjną, .org organizacje. Domeny dzielą się na cztery poziomy: ascomputerlife.eu, to domena drugiego rzędu. Pierwszy poziom to rozszerzenie, u…
Strategia oraz planowanie Strategii SEO i Social Media
Ustalenie strategii i koncepcji jest kluczową sprawą w każdej działalności, szczególnie w SEO i czy w kampaniach Social Media. Określenie strategii do realizacji umożliwia stwierdzenie, które aspekty są najważniejsze oraz ustalenie właściwych zmian do wprowadzenia. Należy pamiętać, że wyszukiwarki czy Social Media rozwijają się, także taktyka i plany muszą być modyfikowane i muszą być elastyczne. Muszą także dostosowywać się do ewentualnych zmian. Jeśli zainicjujemy działania SEO bez odpowiedniego planowania może to przynieść stratę czasu oraz utratę szans na odniesienie sukcesu. Przyjmijmy, że uruchomiliśmy strategię SEO z określoną datą, a później inną strategię z inną datą. Jedna z nich dała pozytywne efekty, ale jest problem, gdyż nie wiemy która to strategia. Pierwszą czynnością powinno być ustalenie działań, które musimy wykonać w naszej kampanii SEO. Musimy ustalić ile godzin poświęcimy na projekt i dostarczyć klientowi spójny projekt budżetu. Postawmy odpowiedź na poniższe pytania: Czy witryna jest nowa, czy już istnieje? Jeśli witryna…
Lotniska na świecie – Dubaj International Airport
Lotnisko Dubaj International Airport, kod IATA: DXB, ICAO: OMDB jest głównym lotniskiem w Zjednoczonych Emiratach Arabskich obsługujące Dubaj. Jest piątym największym lotniskiem na świecie jeśli chodzi o ruch pasażerski. Jest to lotnisko, na którym nawiększy ruch generują Airbusy A380 oraz Boeingi 777. W 2017 roku Dubaj obsłużył 88 milionów pasażerów, natomiast w 2019 roku ruch spadł nieco do 86 milionów pasażerów. Dubai International Airport jest zokalizowany w dzielnicy Al Garhoud, 2,5 mil (4,6 kilometrów) od Dubaju i zajmuje powierzchnię 2900ha. Terminal 3 lotniska jest drugim największym budynkiem na świecie i największym lotniczym terminalem. Swój hub na na lotnisku mają linie lotnicze Emirates Airlines, które mają swój terminal. Hub Emirates jest największym hubem na Bliskim Wschodzie, które obsługuje 51% ruchu pasażerskiego lotniska i odpowiada za około 42% wszystkich operacji lotniczych na lotnisku. Dubaj International Airport jest także bazą dla tanich linii lotniczych flydubai. Dubaj International przyczynia się do rozwoju gospodarki Dubaju,…
Marketing internetowy
Napotykając się na termin web marketing (marketing internetowy), powinniśmy go kojarzyć z działaniami marketingowymi online, które są realizowane przez firmę, chcącą poznać rynek i podjąć relacje biznesowe z klientami. Firmy dążą do pozyskania potencjalnych konsumentów oraz utrzymania istniejących, po analizie swego sektora rynkowego oraz zidentyfikowaniu konkurentów i celów działania. Warto jednak łączyć marketing internetowy z marketingiem tradycyjnym. Jednak nie jest to zawsze proste i nie można tego zrealizować natychmiast, gdyż marketing internetowy i marketing tradycyjny to odmienne cechy charakterystyczne. Pierwszy z nich stosuje politykę promocyjną skoncentrowanej na tworzonej personalizacji, czyli w zależności od potrzeb użytkowników, drugi jest jednakowy dla wszystkich odwiedzających. W marketingu tradycyjnym firma sama ustala ceny usług czy produktów, natomiast w marketingu internetowym na ceny usług i produktów ma wpływ klient. W marketingu internetowym mamy bezpośredni dostęp do klientów poprzez komputer i sieć internetową. W marketingu internetowym użytkownik jest przyciągany przez reklamę online i jest podmiotem aktywnym, natomiast…
The Global Search Engines
The most important search engines are: Google – The most significant search engine, which realises more than 25 million queries each day. Founded in 1998 by Larry Page and Siergiej Brin, in June 2000 had a database of 560 million pages. Yahoo! – The most famous web portal in the world, created as web directory, then he changed as crawler-search engine. Currently Yahoo! uses data covered by Bing. Overture – Overture was the first search engine which introduced the Pay Per Click method, currently replaced in Europe by Yahoo! Search Marketing. Ask Jeeves/Teoma – Search engine which has the ability to answer questions in natural language. The results include sponsored links and Google Ads (Google AdWords) paid links. Bing (formerly MSN) – The official Microsoft search engine. Alta Vista – Search engine created by Digital. Alta Vista gets sponsored links from Overture and the results from own catalog from LookSmart.…
Wyszukiwarki
Najważniejsze wyszukiwarki to: Google – najważniejsza wyszukiwarka, realizująca ponad 25 milionów zapytań każdego dnia. Stworzona w 1998 roku przez Larry’ego Page’a i Siergieja Brina, w czerwcu 2000 roku miała bazę danych zawierającą 560 milionów stron. Yahoo! – najsłynniejszy portal na świecie, utworzony jako katalog sieciowy, następnie zmienił się w crawler-wyszukiwarkę. Obecnie Yahoo! wykorzystuje dane dostarczane przez Bing. Overture – Pierwsza wprowadziła metodę Pay Per Click, obecnie w Europie zastąpiona przez Yahoo! Search Marketing. Ask Jeeves/Teoma – Posiada zdolność do odpowiadania na pytania w języku naturalnym. Wyniki obejmują m.in. linki sponsorowane, linki płatne systemu Google AdWords. Bing (dawniej MSN) – Oficjalna wyszukiwarka Microsoftu. Alta Vista – wyszukiwarka stworzona przez Digital. Otrzymuje linki sponsorowane od Overture, zaś wyniki własnego katalogu od LookSmart. AOL – dostarcza linki sponsorowane przez Google AdWords (Google Ads). Bazuje głównie na wynikach Google’a. Lycos – Katalog jest zarządzany przez projekt Open Directory, linki sponsorowane Overture. Facebook Search wykorzystuje…
SEO – główne czynniki, które wpływają na widzialność strony internetowej
Wiemy, że na pozycjonowanie ma wpływ wiele czynników, niektóre z nich nawet nie zostały ujawnione przez popularne nam dzisiaj wyszukiwarki. Reguły matematyczne rządzące funkcjonowaniem wyszukiwarek Google’a i innych nie są dokładnie znane. Czynniki wpływające na pozycjonowanie to czynniki wewnętrzne (on page factors, on site) oraz czynniki zewnętrzne (off page factors, off site). Czynniki on page factors obejmują m.in.: tag title, metatagi, tagi heading, strukturę treści, strukturę treści, strukturę strony, mikroformaty i mikrodane, anchor text, alt attribute, optymalizowanie obrazów. Lokalizacja słów kluczowych. Ważna jest lokalizacja słów kluczowych, umieszczenie ich, np. w nagłówku lub w pierwszych paragrafach. Częstotliwość słów kluczowych. Ważne by były umieszczone w widocznych częściach strony, jednak nie możemy ich nadmiernie używać. Mikroformaty i mikrodane. Mikroformaty to elementy sieci semantycznej, występują na stronie internetowej. Dostarczają one dodatkowych informacji na temat prawidłowej interpretacji danych. Inaczej nadają one etykietę treściom dla pokazania, że część tekstu reprezentuje określony rodzaj danych. Przykładem może być…