Wszystkie posty

Lotnisko Dubaj International Airport, kod IATA: DXB, ICAO: OMDB jest głównym lotniskiem w Zjednoczonych Emiratach Arabskich obsługujące Dubaj. Jest piątym największym lotniskiem na świecie jeśli chodzi o ruch pasażerski. Jest to lotnisko, na którym nawiększy ruch generują Airbusy A380 oraz Boeingi 777. W 2017 roku Dubaj obsłużył 88 milionów pasażerów, natomiast w 2019 roku ruch spadł nieco do 86 milionów pasażerów. Dubai International Airport jest zokalizowany w dzielnicy Al Garhoud, 2,5 mil (4,6 kilometrów) od Dubaju i zajmuje powierzchnię 2900ha. Terminal 3 lotniska jest drugim największym budynkiem na świecie i największym lotniczym terminalem. Swój hub na na lotnisku mają linie lotnicze Emirates Airlines, które mają swój terminal. Hub Emirates jest największym hubem na Bliskim Wschodzie, które obsługuje 51% ruchu pasażerskiego lotniska i odpowiada za około 42% wszystkich operacji lotniczych na lotnisku. Dubaj International Airport jest także bazą dla tanich linii lotniczych flydubai. Dubaj International przyczynia się do rozwoju gospodarki Dubaju,…

Czytaj dalej

Czytaj dalej

Napotykając się na termin web marketing (marketing internetowy), powinniśmy go kojarzyć z działaniami marketingowymi online, które są realizowane przez firmę, chcącą poznać rynek i podjąć relacje biznesowe z klientami. Firmy dążą do pozyskania potencjalnych konsumentów oraz utrzymania istniejących, po analizie swego sektora rynkowego oraz zidentyfikowaniu konkurentów i celów działania. Warto jednak łączyć marketing internetowy z marketingiem tradycyjnym. Jednak nie jest to zawsze proste i nie można tego zrealizować natychmiast, gdyż marketing internetowy i marketing tradycyjny to odmienne cechy charakterystyczne. Pierwszy z nich stosuje politykę promocyjną skoncentrowanej na tworzonej personalizacji, czyli w zależności od potrzeb użytkowników, drugi jest jednakowy dla wszystkich odwiedzających. W marketingu tradycyjnym firma sama ustala ceny usług czy produktów, natomiast w marketingu internetowym na ceny usług i produktów ma wpływ klient. W marketingu internetowym mamy bezpośredni dostęp do klientów poprzez komputer i sieć internetową. W marketingu internetowym użytkownik jest przyciągany przez reklamę online i jest podmiotem aktywnym, natomiast…

Czytaj dalej

Czytaj dalej

The most important search engines are: Google – The most significant search engine, which realises more than 25 million queries each day. Founded in 1998 by Larry Page and Siergiej Brin, in June 2000 had a database of 560 million pages. Yahoo! – The most famous web portal in the world, created as web directory, then he changed as crawler-search engine. Currently Yahoo! uses data covered by Bing. Overture – Overture was the first search engine which introduced the Pay Per Click method, currently replaced in Europe by Yahoo! Search Marketing. Ask Jeeves/Teoma – Search engine which has the ability to answer questions in natural language. The results include sponsored links and Google Ads (Google AdWords) paid links. Bing (formerly MSN) – The official Microsoft search engine. Alta Vista – Search engine created by Digital. Alta Vista gets sponsored links from Overture and the results from own catalog from LookSmart.…

Czytaj dalej

Czytaj dalej

Najważniejsze wyszukiwarki to: Google – najważniejsza wyszukiwarka, realizująca ponad 25 milionów zapytań każdego dnia. Stworzona w 1998 roku przez Larry’ego Page’a i Siergieja Brina, w czerwcu 2000 roku miała bazę danych zawierającą 560 milionów stron. Yahoo! – najsłynniejszy portal na świecie, utworzony jako katalog sieciowy, następnie zmienił się w crawler-wyszukiwarkę. Obecnie Yahoo! wykorzystuje dane dostarczane przez Bing. Overture – Pierwsza wprowadziła metodę Pay Per Click, obecnie w Europie zastąpiona przez Yahoo! Search Marketing. Ask Jeeves/Teoma – Posiada zdolność do odpowiadania na pytania w języku naturalnym. Wyniki obejmują m.in. linki sponsorowane, linki płatne systemu Google AdWords. Bing (dawniej MSN) – Oficjalna wyszukiwarka Microsoftu. Alta Vista – wyszukiwarka stworzona przez Digital. Otrzymuje linki sponsorowane od Overture, zaś wyniki własnego katalogu od LookSmart. AOL – dostarcza linki sponsorowane przez Google AdWords (Google Ads). Bazuje głównie na wynikach Google’a. Lycos – Katalog jest zarządzany przez projekt Open Directory, linki sponsorowane Overture. Facebook Search wykorzystuje…

Czytaj dalej

Czytaj dalej

Wiemy, że na pozycjonowanie ma wpływ wiele czynników, niektóre z nich nawet nie zostały ujawnione przez popularne nam dzisiaj wyszukiwarki. Reguły matematyczne rządzące funkcjonowaniem wyszukiwarek Google’a i innych nie są dokładnie znane. Czynniki wpływające na pozycjonowanie to czynniki wewnętrzne (on page factors, on site) oraz czynniki zewnętrzne (off page factors, off site). Czynniki on page factors obejmują m.in.: tag title, metatagi, tagi heading, strukturę treści, strukturę treści, strukturę strony, mikroformaty i mikrodane, anchor text, alt attribute, optymalizowanie obrazów. Lokalizacja słów kluczowych. Ważna jest lokalizacja słów kluczowych, umieszczenie ich, np. w nagłówku lub w pierwszych paragrafach. Częstotliwość słów kluczowych. Ważne by były umieszczone w widocznych częściach strony, jednak nie możemy ich nadmiernie używać. Mikroformaty i mikrodane. Mikroformaty to elementy sieci semantycznej, występują na stronie internetowej. Dostarczają one dodatkowych informacji na temat prawidłowej interpretacji danych. Inaczej nadają one etykietę treściom dla pokazania, że część tekstu reprezentuje określony rodzaj danych. Przykładem może być…

Czytaj dalej

Czytaj dalej

SEO inaczej Search Engine Optimization – pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach, jest to proces dążący do osiągnięcia przez witrynę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe i frazy kluczowe. Informatyk, który zajmuje się tą dziedziną powinien działać w zakresie analizy aspektów technicznych, praktycznych i teoretycznych w celu zoptymalizowania pozycji własnej działalności. W branży IT w Polsce stosuje się rozróżnienie między pozycjonowaniem off-page i on-page. On-page, to działania podejmowane na stronie internetowej, takie jak optymalizacja metatagów, struktury treści, struktury strony, mikrofromaty, mikrodane, anchor text, optymalizacje obrazów. Off-page, to głównie link-building, link popularity, search engine marketing i social media optimization. W skład optymalizacji struktury treści wchodzi, np. dopasowanie tagu tytułowego, umieszczenie i rozmieszczenie słów kluczowych (SEO Copywriting), dobór nagłówków, ustawienie tekstu alternatywnego dla obrazów, linkowanie. SEM inaczej Search Engine Marketing – marketing w wyszukiwarkach, obejmuje wszystkie czynności, które mogą wygenerować kwalifikowany ruch do określonej witryny internetowej.…

Czytaj dalej

Czytaj dalej

Rynek międzybankowy Ludzie mówiąc o rynku walutowym mają na myśli rynek międzybankowy. Minimalną jednostką są tu miliony – czyli milion jednostek waluty bazowej na przykład dla pary EUR/USD lub USD/JPY. Pojedyncze transakcje o wartości 10-100 milionów dolarów pojawiają się na rynku z częstotliwością kilku, kilkudziesięciu sekund. Nie są rzadkością jeszcze większe transakcje. Rynek międzybankowy to jedyny rynek, na którym największą zaletą jest jego wielkość i dzięki temu duzi i mali traderzy bez wpływu jakoś specjalnie na zmianę cen mogą dokonywać transakcji. Dzienne obroty rynku walutowego są ogromne i w 2007 roku przekraczały już ponad 3 biliony dolarów. Czym jest właściwie rynek międzybankowy Rynek walutowy jest po to, aby ułatwić rozliczenia związane z wymianą handlową między różnymi państwami. Międzynarodowe banki komercyjne, finansujące handel międzynarodowy za pośrednictwem akredytyw i innych form gwarancji bankowych, były właściwymi instytucjami, mogącymi działać w roli pośrednika w procesie wymiany walut. Po powstaniu rynku międzybankowego powstał nieformalny rynek…

Czytaj dalej

Czytaj dalej

250/311
error: Content is protected !!

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close