Kampanie Pay Per Click – zagrożenia
Największym zagrożeniem w kampaniach PPC są fałszywe kliknięcia. Pewna osoba, grupa ludzi albo program generuje kliknięcia Twoich linków sponsorowanych. Ponieważ trzeba płacić za każde kliknięcie, koszt ogłoszeń staje się coraz wyższy, a konwersji nie przybywa.
Różne są przyczyny fałszywych kliknięć, ich sprawcą najczęściej może być konkurencyjna firma. Koszty reklamy rosną, a średni wskaźnik konwersji i wartość pojedynczej wizyty na Twojej witrynie zmniejszają się drastycznie.
Niektórzy uważają, że dostawcy PPC, popełniają to oszustwo albo zachęcają do niego, ponieważ czerpią korzyści z dodatkowych kliknięć. Miały już miejsce procesy sądowe w tej sprawie, a pozwanymi byli dostawcy PPC, czyli Google i Yahoo!. Każdorazowo dochodziło do ugody między stronami.
Jednym z najbardziej frustrujących aspektów tego oszustwa jest to, że jeśli kliknięcia nie pochodzą z tego samego IP, trudno udowodnić, że fałszywe kliknięcia w ogóle wystąpiły. Fałszywe kliknięcia stają się coraz poważniejszym problemem w reklamach PPC.
Nie daj się nakłonić do udziału w takim procederze!
Nigdy nie klikaj w linki sponsorowane, czy reklamy w celu wygenerowania sztucznego ruchu! Skutki dla ciebie mogą być bardzo negatywne!
Właściciele wyszukiwarek muszą odpowiadać na zarzuty klientów dotyczące fałszywych kliknięć i wygórowanych kosztów reklamy PPC!
Tekst w oparciu o „SEO Biblia” – Jerri L. Ledford