SEO, SEM, SMO

SEO, SEM, SMO

SEO inaczej Search Engine Optimization – pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach, jest to proces dążący do osiągnięcia przez witrynę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe i frazy kluczowe. Informatyk, który zajmuje się tą dziedziną powinien działać w zakresie analizy aspektów technicznych, praktycznych i teoretycznych w celu zoptymalizowania pozycji własnej działalności. W branży IT w Polsce stosuje się rozróżnienie między pozycjonowaniem off-page i on-page. On-page, to działania podejmowane na stronie internetowej, takie jak optymalizacja metatagów, struktury treści, struktury strony, mikrofromaty, mikrodane, anchor text, optymalizacje obrazów. Off-page, to głównie link-building, link popularity, search engine marketing i social media optimization.

W skład optymalizacji struktury treści wchodzi, np. dopasowanie tagu tytułowego, umieszczenie i rozmieszczenie słów kluczowych (SEO Copywriting), dobór nagłówków, ustawienie tekstu alternatywnego dla obrazów, linkowanie.

SEM inaczej Search Engine Marketing – marketing w wyszukiwarkach, obejmuje wszystkie czynności, które mogą wygenerować kwalifikowany ruch do określonej witryny internetowej. Czynności te są nakierowane na głównie płatne działania, np. kampanie reklamowe Pay Per Click (PPC).

SMO, Social Media Optimization – oznacza metody, które przyciągają odwiedzających na stronę internetową z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

SEM jest działem marketingu, w którym chodzi o prawdziwą formę marketingu, reklamy i promocji w sieci. SEM umożliwia administrowi witryny możliwość wygenerowania wielkiego napływu użytkowników. Klucz powodzenia leży w uzyskaniu pozycjonowania za pomocą SEO oraz zwiększenie widzialności witryny poprzez SEM.

Podstawowe mierniki SEO i SEM

Link popularity i backlink – liczba linków, które powołują się na naszą witrynę internetową lub pojedynczą stronę. Ilość back linków określamy skrótem BL.

CTR (Click-through-rate) – stosunek procentowy liczby wizualizacji na stronie banera lub linku do liczby kliknięć na niego.

Pagerank – specjalny algorytm używany do określenia wartości strony internetowej w wyszukiwarce Google. Jest liczony miarą od 0 do 10. Początkowo był bardzo ważny i miał duży wpływ na pozycję strony internetowej, obecnie jednak marginalizowany, ale najpopularniejsze serwisy internetowe dbają o jego wysoki poziom.

ROI (Return on investment) – stopa zysku z określonej inwestycji biznesowej.

CPA (cost per action) – wskaźnik, który służy do pomiaru działań takich jak zarejestrowanie się na stronie, zarejestrowanie się w sklepie internetowym itd.

eCPM (cost per mille) – wskaźnik kosztu kampanii reklamowej, który bierze pod uwagę przychody i wyświetlenia reklamy.

KPI (key performance indicators) – wskaźniki monitorujące działalność firmy, pomagają mierzyć usprawnienia dokonywane dla osiągnięcia celów.

Niektóre zdjęcia na stronie i fanpage’u flyingcomp zostały umieszczone legalnie z darmowego banku zdjęć: pixabay.

Tekst SEO, SEM, SMO opracowany został przez Adama Stopę w oparciu o źródła:

  1. Wikipedia.
  2. „SEO & SEM Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu” – Marco Maltraversi.

Image by Diggity Marketing from Pixabay

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error: Content is protected !!

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close