SERP – wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce, np. Google (search engine results page).
PageRank – algorytm na podstawie którego oblicza się ważność strony internetowej (reputację) opracowany przez Google’a.
Duplicate Content – zduplikowana treść, która jest powielana przez inne witryny internetowe (często pojawiają się na różnych stronach zduplikowane treści, czasem za zgodą autora, a czasem oznacza to złamanie praw autorskich).
Outbound links – linki, które wskazują na zewnętrzne adresy internetowe.
Google AdWords (Google Ads) – pojęcie związane z systemem reklamowym wyszukiwarki Google. Uruchomiony 20 października 2000 roku, pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiarki Google i na stronach programu AdSense. Reklamodawcy ponoszą koszt reklamy za kliknięcie (CPC).
Anchor text – jedno z kluczowych pojęć SEO. Jest to link kierujący użytkownika do strony z opisem zagadnienia, zwany również zakotwiczeniem. Może zawierać w sobie słowa kluczowe.
Przykład:
<a href=http://www.flyingcomp.pl/>Wszystko o marketingu internetowym i lotnictwie</a>
Cloaking – (ukrywanie, maskowanie) jedna z metod pozycjonowania stron, nieetyczna i zaliczana do grupy Black Hat SEO. Jest to stosowane w technologii Adobe Flash – robot nie jest w stanie odczytać informacji w tym formacie. Jest kilka rodzajów cloakingu, między innymi doorway page, IP Agent Cloaking, Encrypted Cloaking, JaavaScript Cloaking, Flash Redirection.
Google Search Console – platforma internetowa Google dla administratorów stron internetowych. Pozwala sprawdzić status indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google oraz zoptymalizowanie widoczności strony. Posiada takie narzędzia jak: wysłanie i sprawdzenie statusu mapy witryny, przegląd statystyk indeksowania strony, wygenerowanie i sprawdzenie pliku robots.txt, analiza wewnętrznych i zewnętrznych linków do strony.
Linkowanie wewnętrzne – Linki prowadzące z jednej strony na inną w obrębie tej samej witryny.
SEO Organiczne – to działania w ramach SEO zintegrowane z projektem witryny i niewymagające inwestowania w linki sponsorowane.
Robots.txt – jest to plik sterujący robotami wyszukiwarek i wskazujący im, czego nie mogą indeksować na danej witrynie.
Roboty – programy należące do wyszukiwarki, „pełzające” z jednej witryny na drugą i śledzące wszystkie linki przychodzące i wychodzące.
Strona docelowa – strona internetowa, na którą jest kierowany internauta po kliknięciu w link sponsorowany.
Keyword stuffing – metoda Black Hat SEO, polega na nadmiernym nasyceniu słowami kluczowymi treści strony lub meta tagów. Licznie naruszali to webmasterzy, którzy dublowali w nieskończoność ilość słów kluczowych na stronie internetowej.
Indeksowanie – proces tworzenia indeksu stron internetowych wyszukiwarki, np. Google, czy Bing.
Conversion Rate – współczynnik konwersji – odsetek odwiedzających, którzy przeprowadzili daną operację na stronie, np. kliknęli w link.
CPA – cost per action – wskaźnik, który służy do pomiaru działań, jak np. zarejestrowanie się w newsletterze.
Landing Page – strona internetowa, na którą wchodzi użytkownik po kliknięciu, np. w link.
KPI – key performance indicator – wskaźnik monitorujący działalność danej firmy.
Cache – ślady informacji przechowywane przez przeglądarkę w pamięci podręcznej.
Black Hat SEO – praktyki pozycjonowania stron, które nie są zgodne z wytycznymi Google, należą do nich m.in. ukrywanie treści lub sztuczne „upychanie” słów kluczowych.
White Hat SEO – praktyki pozycjonowania stron, które są zgodne z wytycznymi Google.
Toolbar PageRank – PageRank, który jest wyświetlany w postaci paska na pasku narzędziowym zainstalowanym w przeglądarce stron WWW.
On-Site SEO – wszelkie działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem, przeprowadzane na bezpośrednio witrynie internetowej.
Off-Site SEO – działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem, przeprowadzane poza witryną internetową (np. linkbuilding).
Niektóre zdjęcia na stronie i fanpage’u flyingcomp zostały umieszczone legalnie z darmowego banku zdjęć: pixabay.
Tekst w oparciu stworzony w oparciu o:
2. pl.wikipedia.org/wiki/Google_AdWords
3.https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
4. Marco Maltraversi „SEO&SEM – Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu”.