Optymalizacja i Pozycjonowanie stron www – Podstawowe pojęcia

Optymalizacja i Pozycjonowanie stron www – Podstawowe pojęcia

SERP – wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce, np. Google (search engine results page).

PageRank – algorytm na podstawie którego oblicza się ważność strony internetowej (reputację) opracowany przez Google’a.

Duplicate Content – zduplikowana treść, która jest powielana przez inne witryny internetowe (często pojawiają się na różnych stronach zduplikowane treści, czasem za zgodą autora, a czasem oznacza to złamanie praw autorskich).

Outbound links – linki, które wskazują na zewnętrzne adresy internetowe.

Google AdWords (Google Ads) – pojęcie związane z systemem reklamowym wyszukiwarki Google. Uruchomiony 20 października 2000 roku, pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiarki Google i na stronach programu AdSense. Reklamodawcy ponoszą koszt reklamy za kliknięcie (CPC).

Anchor text – jedno z kluczowych pojęć SEO. Jest to link kierujący użytkownika do strony z opisem zagadnienia, zwany również zakotwiczeniem. Może zawierać w sobie słowa kluczowe.

Przykład:

<a href=http://www.flyingcomp.pl/>Wszystko o marketingu internetowym i lotnictwie</a>

Cloaking – (ukrywanie, maskowanie) jedna z metod pozycjonowania stron, nieetyczna i zaliczana do grupy Black Hat SEO. Jest  to stosowane w technologii Adobe Flash – robot nie jest w stanie odczytać informacji w tym formacie. Jest kilka rodzajów cloakingu, między innymi doorway page, IP Agent Cloaking, Encrypted Cloaking, JaavaScript Cloaking, Flash Redirection.

Google Search Console – platforma internetowa Google dla administratorów stron internetowych. Pozwala sprawdzić status indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google oraz zoptymalizowanie widoczności strony. Posiada takie narzędzia jak: wysłanie i sprawdzenie statusu mapy witryny, przegląd statystyk indeksowania strony, wygenerowanie i sprawdzenie pliku robots.txt, analiza wewnętrznych i zewnętrznych linków do strony.

Linkowanie wewnętrzne – Linki prowadzące z jednej strony na inną w obrębie tej samej witryny.

SEO Organiczne – to działania w ramach SEO zintegrowane z projektem witryny i niewymagające inwestowania w linki sponsorowane.

Robots.txt – jest to plik sterujący robotami wyszukiwarek i wskazujący im, czego nie mogą indeksować na danej witrynie.

Roboty – programy należące do wyszukiwarki, „pełzające” z jednej witryny na drugą i śledzące wszystkie linki przychodzące i wychodzące.

Strona docelowa – strona internetowa, na którą jest kierowany internauta po kliknięciu w link sponsorowany.

Keyword stuffing – metoda Black Hat SEO, polega na nadmiernym nasyceniu słowami kluczowymi treści strony lub meta tagów. Licznie naruszali to webmasterzy, którzy dublowali w nieskończoność ilość słów kluczowych na stronie internetowej.

Indeksowanie – proces tworzenia indeksu stron internetowych wyszukiwarki, np. Google, czy Bing.

Conversion Rate – współczynnik konwersji – odsetek odwiedzających, którzy przeprowadzili daną operację na stronie, np. kliknęli w link.

CPA – cost per action – wskaźnik, który służy do pomiaru działań, jak np. zarejestrowanie się w newsletterze.

Landing Page – strona internetowa, na którą wchodzi użytkownik po kliknięciu, np. w link.

KPI – key performance indicator – wskaźnik monitorujący działalność danej firmy.

Cache – ślady informacji przechowywane przez przeglądarkę w pamięci podręcznej.

Black Hat SEO – praktyki pozycjonowania stron, które nie są zgodne z wytycznymi Google, należą do nich m.in. ukrywanie treści lub sztuczne „upychanie” słów kluczowych.

White Hat SEO – praktyki pozycjonowania stron, które są zgodne z wytycznymi Google.

Toolbar PageRank – PageRank, który jest wyświetlany w postaci paska na pasku narzędziowym zainstalowanym w przeglądarce stron WWW.

On-Site SEO – wszelkie działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem, przeprowadzane na bezpośrednio witrynie internetowej.

Off-Site SEO – działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem, przeprowadzane poza witryną internetową (np. linkbuilding).

Niektóre zdjęcia na stronie i fanpage’u flyingcomp zostały umieszczone legalnie z darmowego banku zdjęć: pixabay.

Tekst w oparciu stworzony w oparciu o:

  1. pl.wikipedia.org/wiki/Cloaking

2. pl.wikipedia.org/wiki/Google_AdWords

3.https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych

4. Marco Maltraversi „SEO&SEM – Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu”.

Image by Dok Sev from Pixabay

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error: Content is protected !!

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close